اشتباهی که نمی دانیم در حال انجام اش هستیم :

یکی از بزرگترین اشتباهات نگرشی که در کسب و کار ها دیده ام ، این است که یا بجای مشتری فکر و تصمیم گرفته می شود و یا احساس می شود بخش زیادی از جامعه و مشتریان مثل ما فکر می کنند و تصمیم می گیرند !
نکته ای که وجود دارد تفکر و تصمیم گرفتم به صورت جامع است . تصمیمی که فراگیر است . همچون یک نرم افزار جامع حسابداری که نیازهای حسابدارن را پوشش می دهد و ابزارهایی هم در اختیار آنها قرار میدهد که برخی نیازهای خاص را پوشش دهد .
خرد کردن بخش های فرآیند خرید مشتری می تواند به شما کمک کند که در هر بخش سوالات و نگرش های مختلف را در نظر بگیرید و یک فرآیند اصلی و چند روال برای تامین نیاز مشتری در نظر بگیرید .
از نگاه مشتری ببینید ، حتی یکبار به رقیب قوی خود مراجعه کنید و از او خرید کنید ، تبلیغ یا فرآیند خود را به چند نفر بدون آنکه بدانند این تصمیم یا تبلیغ برای شما است ارایه دهید تا در باره آن نظر بدهند . بازخورد گرفتن و ارزیابی کردن شاید کمی تلخ باشد اما حتما و یقینا تلخ تر از بی نتیجه بودن نیست .
مهران محمدی