جستجو برای مشاوره مدیریت چیست؟:


حوزه های مشاوره مدیریت
چگونه مشاور مدیریت شویم
شرح وظایف مشاور مدیریت
شرح وظایف مشاور اجرایی
شرح وظایف مشاور مدیر عامل
رزومه شرکت مشاوره مدیریت
شرح خدمات مشاور مدیریت
وظایف مشاور اقتصادی
آینده‌ی بازار مشاوره مدیریت در ایران در گزارشی که در سال ۲۰۱۷ توسط سایت تهیه شد، اندازه بازار مشاوره مدیریت ایران فقط ۶ میلیون دلار بوده است این درحالی است که طبق پیش‌بینی‌های همین منبع، چشم انداز اندازه‌ی این بازار رشدی تا ۸۵۰ میلیون دلار را پیشنهاد می‌کند و این یعنی یکی از بزرگترین رشدهای یک صنعت در سال‌های پیش رو در حال وقوع است با بررسی روندهای معمول در بازار، مشخص می‌شود که به‌هنگام وقوع بحران‌ها و رکود اقتصادی، استفاده از مشاورین مدیریت با رویکرد به حداقل رساندن رکود، افزایش چشمگیری را تجربه می‌کند برای مثال بر اثر رکود اقتصادی در دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی در امریکا، تعداد شرکت‌های مشاوره مدیریت بیش از ۲ برابر گردید و حجم بازار آن نیز تا ۵ برابر افزایش یافت تجربه مشاوره مدیریت – در شهریور ماه سال ۱۳۹۰ شرکت تجربه با رویکرد ارائه خدمات مشاوره مدیریت تاسیس گردید تا کنون به بیش از ۸۰ شرکت و سازمان بین‌المللی و ایرانی خدمات مشاوره و آموزشی خود را با استانداردهایی در کلاس جهانی ارائه نموده است این شرکت علاوه بر نامزد شدن در جوایز بین‌المللی از جمله در سال ۲۰۱۵، با اخذ نمایندگی خدمات آموزشی و مشاوره از موسسات معتبر بین‌المللی، محتوی‌های به‌روز و تجربه‌شده‌ای را به مشتریان خود ارائه می‌نماید شرکت تجربه برای اولین بار در ایران از آذر ماه سال ۱۳۹۶ با هدف آموزش مشاورانی که در صنعت کشور تحول مثبت ایجاد کنند، اقدام طراحی و برگزاری دوره پرورش مشاوره مدیریت به اسم « مشاوره » نمود مشاوره مشاوره مدیریت – مشاوره صنعت مشاوره مدیریت در ایران بسیار دست نخورده است و جای رشد بالایی دارد و مشاوران می توانند تاثیر بسیار زیادی در آینده کسب و کارها در ایران داشته باشند بنابراین در سرتاسر ایران این فرصت برای مشاوران در زمینه های مختلف کسب و کاری وجود دارد که به صورت حرفه ای وارد کار مشاوره در کلاس جهانی بشوند، به شرکتها در حل مساله و رشد کمک کنند و بازده بالایی در یک شرکت مشاوره و یا به عنوان یک فریلنسر کسب کنند این مشاورین می‌توانند در حوزه‌های بازاریابی و فروش، منابع انسانی، مالی، تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات، بهینه سازی عملکرد و فرایند و … اقدام به ارائه خدمات مشاوره مدیریت نمایند در طراحی این دوره از سال ۱۳۹۶ مشاوره تا کنون بیش از ۵۰ نفر از علاقه‌مندان به ایحاد تحول در صنعت مشاوره مدیریت ایران را آموزش داده و ایشان در حال حاضر فارغ‌التحصیلان این می‌باشند دور سوم این در تیرماه سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد ، بستری است با هدف شنیدن ناگفته‌های صنعت مشاوره مدیریت و آشنایی با مشاوره همایش یا «اولین شتابدهنده‌ی مشاوره مدیریت ایران»، رویدادی است که هر ساله شرکت کنندگان در این همایش را با ابعاد جدید و ناگفته‌های صنعت مشاوره و آخرین تحولات این صنعت آشنا می‌کند همچنین در این همایش آخرین دستاوردها، روند‌ها و تجربیات برترین مشاوران مدیریت کشور با شرکت کنندگان به اشتراک گذارده شده و علاقه‌مندان در دور بعدی مشاوره ثبت نام می‌نمایند همایش در تاریخ ۱۵ تیر ۹۷ با حضور بیش از ۳۵۰ نفر از علاقه‌مندان به این صنعت برگزار گردید و از این بین، بیش از صد نفر برای حضور در دومین دوره از « مشاوره » ثبت نام نمودند که پس از طی مراحل مصاحبه و فرآیندهای انتخابی، ۵۰ نفر در دور دوم مشاوره پذیرش شدند به چه افرادی توصیه می‌شود در این همایش حضور پیدا کنند؟ بهترین افرادی که می‌توانند از این همایش سود ببرند افرادی هستند که آینده خود را به عنوان یک مشاور مدیریت می بینند در صنعت مشاوره سابقه کار دارند، اما می‌خواهند حرفه ای تر کار کنند دوست دارند در شغلشان تنوع داشته باشند و با شرکتهای مختلف کار کنند به حل مساله و مشکل گشایی اعتقاد دارند، به جای کارهای روتین و تکراری سخت کوش هستند و به دنبال چالش‌های زیادتری در مسیر پیشرفت خود هستند دارای مدرک دکترا، کارشناسی ارشد، و و یا دانشجوی سال آخر هستند و یا تجربه کار اجرایی بسیار قوی دارند که به راه‌حل‌های کاملا اجرایی در صنعت تسلط دارند

حوزه های مشاوره مدیریت

چگونه مشاور مدیریت شویم

شرح وظایف مشاور مدیریت

شرح وظایف مشاور اجرایی

شرح وظایف مشاور مدیر عامل

رزومه شرکت مشاوره مدیریت

شرح خدمات مشاور مدیریت

وظایف مشاور اقتصادی

مشاوره مدیریت چیست؟ مشاوره مدیریت خدمتی است که طی آن به سازمان‌ها کمک می‌شود تا از این طریق افزایش بهره‌وری در حوزه‌های استراتژی، منابع انسانی، عملکرد و یا فروش و بازاریابی را تجربه کنند به صورت کلی مشاورین مدیریت با حل مسائل جاری سازمان‌ها به ایشان کمک می‌کنند تا روش‌های بهتری برای پیشبرد امور بکار گیرند عموما این روش‌ها بهترین و بروزترین مدل‌های انجام شده در سطح جهانی است که قبلا در سازمانی دیگر پیاده سازی شده و به شکل یک ابزار اجرایی آماده‌ی پیاده‌سازی می‌باشد تجربه‌ی بین المللی اولین شرکت مشاوره مدیریت در دنیا در سال ۱۸۸۶ توسط آرتور د لیتل به همین نام بنیانگذاری شد و در حوزه تحقیق فنی نسبت به ارائه خدمات خود اقدام نمود امروزه سه شرکت بزرگ مشاوره مدیریت به صورت تخصصی در دنیا به نام‌های مک‌کنزی و بی سی جی و بین در حال ارائه خدمات خود در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا هستند و مجموعا بیش از ۲۰ میلیارد دلار در سال کسب درآمد می‌کنند حجم کلی این بازار در حال حاضر بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار است و پیش بینی‌می‌شود تا سال ۲۰۲۰ به ۲۹۰ میلیارد دلار افزایش یابد لوگوی شرکت مککینزی مشاوره مدیریت مشاوره مدیریت مککینزی مشاوره مدیریت در ایران اولین قدم‌ها برای ارائه خدمات مشاوره مدیریت در ایران توسط «مرکز راهنمایی صنایع ایران» برداشته شد این مؤسسه در پی رکود اقتصادی غیرقابل پیش‌بینی دهه ۱۳۳۰ و ایجاد بحران در صنعت کشور، با هدف آموزش و توسعه مدیریت در صنعت ایران تأسیس شد اما در اوایل دهه ۱۳۴۰ این مرکز با تغییر شکل و هدف به «سازمان مدیریت صنعتی» تغییر نام داد در ادامه مدیران سازمان تصمیم گرفتند به جای ارائه خدمات ارشادی، مسئولیت دستاوردهای حاصل از بکارگیری روش‌های نوین مدیریتی در تحول بنگاه‌ها را بپذیرند و به این ترتیب سازمان رویکرد «ارائه خدمات مشاوره مدیریت» را در دستور کار قرار داد در سال‌های اخیر نیز «انجمن مشاوران مدیریت ایران» نیز با رویکرد « توسعه برند و بازار مشاوران مدیریت ایران» تلاش‌های بسیاری در پیشبر این صنعت نموده است آزادکاری یا فریلنسرینگ از طرف دیگر در دنیا روز به روز به مشاورانی که به صورت مستقل در حال ارایه خدمات خود هستند افزوده می‌شود بر اساس گزارش این وبسایت ۲۰٪ از فعالان این صنعت به صورت فریلنسر در حال ارائه خدمات خود به شرکت‌ها هستند و بسیاری از کارمندان سابق شرکت‌های بزرگ مشاوره مدیریت نیز در حال تاسیس شرکت‌های کوچک مشاوره‌ای خود هستند در کشور ما نیز تعداد بسیاری از افراد متخصص ترجیح می‌دهند تا خدمات خود را بدون تعلق به شرکت خاصی به مشتریان خود ارائه بدهند ایجاد تعداد زیادی پلت‌فرم‌ دورکاری و مستقل از جمله شواهد این تمایل روز افزون است در حوزه مشاوره مدیریت نیز بسیاری از افراد با توجه به تجارب حرفه‌ای خود اقدام به ارائه خدمات مشاوره مدیریت به صورت آزادکاری می‌نمایند وضعیت کنونی بازار مشاوره مدیریت با مطالعه‌ای که انجمن مشاوره مدیریت ایران صورت داده است در حال حاضر بیش از ۷۰۰ شرکت مشاوره مدیریت در ایران فعال هستند که فقط ۱۵٪ آنها بیش از یک میلیارد تومان گردش مالی در سال را تجربه می‌کنند ۷۰٪ از این شرکت‌ها نیز حداکثر با ۲ نفر نیروی انسانی اداره می‌شوند درواقع این تعداد به صورت فریلنسری خدمات خود را ارائه می‌کنند در حال حاضر اکثر شرکت‌های مشاوره مدیریت در ایران در سه حوزه استراتژی و فرایند، منابع انسانی و بازاریابی فعالیت می‌کنند این در حالی است که آموزش استاندارد و فراگیری برای افراد متقاضی حضور در این بازار صورت نگرفته و اکثرا نقش مشاور را افرادی برعهده‌گیرند تجربه‌ای از مسیر ارائه خدمات را دارند در صورتی که مشاوره مدیریت یک صنعت و یک روش کاملا فرایند محور است که طی سال‌های گذشته توسط شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در حال توسعه و آموزش دهی بوده است

.یادداشت های اخیر .
. چگونه یک مشاور برای ایجاد بیزینس انتخاب کنیم؟
برای شروع یک کسب و کار و تبدیل یک ایده به یک استارتاپ یا کسب وکار واقعی شاید مطالب زیادی وجود داشته باشد ، اما کمتر به این موضوع پرداخته شده است که اگر بخواهیم از یک مشاور برای شروع کسب و کار و بیزینس خودمان کمک بگیریم ، چگونه یک مشاور خوب را برای موفقیت انتخاب کنیم ؟ سعی دارم در این یادداشت ، نکاتی را با هم مرورکنیم که کمک می...
مطالعه این مطلب

« مهران محمدی » مدرس کسب و کار



توسعه فردی

بازاریابی

اتاق فکر

توسعه-کسب-و-کار

کسب و کار

مشاوره-کسب-و-کار

اقتصاد رفتاری

مشاوره-مدیریت

دوره های آموزشی

خواندنی تر یادداشت های اخیر پادکست ها رویدادها
پادکست ها
. حل مسئله با تمرکز ارتباطی و خصوصیت تداعی گری مغز
برای شما هم پیش آمده است که نیاز داشته باشید تا روی موضوعی تمرکز کنید و در مورد آن موضوع راهکارها و ایده هایی را بیابید . در این مواقع موضوعات مختلف ، اتفاق ها و شرایط محیطی سبب می شود تا میزان این تمرکز تحت تاثیر قرار بگیرد . نکته حائز اهمیت این است که یکی از خصوصیات مغز ما که هم به عنوان یک خصوصیت و هم به عنوان یک خطای ذهنی می توان از آن نام برد تداعی گرایی مغز است . تداعی گرایی به آن معنا که مغز سعی دارد از آرشیو حافظه بلند مدت و تجربیات خود برای درک هر چیزی استفاده کند که با ارتباط بین آی... [مطالعه]

. مهران محمدی در توسعه فردی / مهارت های فردی . توسعه کسب و کار



.Participation trading, hangout marketing!
In marketing doctrine, the goal and the result is to shape the market and attract customers with the aim of purchasing, and for this purpose, customer relationship management, advertising and other customer-related elements are in the service of marketing to attract, maintain and maintain the customer! But issues such as customer resistance to advertising, people`s intelligence in discovering the game behind marketing strategies and accepting marketing strategies, and reducing the creativity ... [Read More]

. Mehran Mohammadi . Business Development



  • چرا و چگونه باید از آدمها و ساختارهای بد و نامناسب دوری کنیم ؟
  • اتصال به بخش های فعال بازار برای رونق کسب و کار
  • رویکرد کسب و کارها در ادامه سال 98
  • چگونه شرایط بازار را پیش بینی کنیم ؟
  • بقای کسب و کار در شرایط فعلی اقتصادی
  • ارزش پیشنهادی در کسب و کار و ارتباطات فردی
  • هدف - انگیزه - تغییر در توسعه فردی
[پادکست ها ... ]
. یادداشت های کوتاه .

»_اعتماد سازی شاید سخت ترین بخش فرآیند بزرگ کسب و کار است . اما واقعا مخاطبان و مشتریان چرا سخت اعتماد می کنند ؟ اگر خودمان را در شرایط مشتری قرار دهیم ، اینکه قرار است هزینه یا منابعی را درگیر کنیم و یک محصول یا خدمت را دریافت کنیم ، آنگاه اعتماد به شخص یا مجموعه ای که منافعی هم می برد نیازمند بررسی و شرط و شروط هایی است . وقتی حس کنیم که ممکن است آن شخص یا مجموعه یک نفع با درصد بالا داشته باشد و ما ممکن است حتی ضرر هم کنیم حساسیت بیشتر شود . این نگرش و نگاه در مشتری به نظر من اصلا اغراق نیست ، حتی در خرید ها و ارتباطات بعد از یک خرید موفق ! اما چه می توان کرد که اعتماد ایشان مستحکم شود ؟ آیا می توان گفت اگر مشتری حس کند که منافع ما در گرو مرتفع شدن منافع اوست ، و نه آنکه صرفا خرید اتفاق بیفتد ، این اعتماد تقویت خواهد شد ؟ مهران محمدی

»_به نظرم اگر قرار باشد کسب و کاری هوشمندانه و نوین و منطبق بر عصر امروز و با نگاهی به آینده طراحی شود ، بهتر است در حوزه تولید به این متکی باشیم که بخشی از تولیدات ما یا همه ی آن را خود مشتریان برای خود یا باقی مشتریان تولید کنند . شاید در نگاه اول سخت یا حتی غیر ممکن هم برسد اما فرآیند تولید ، همه اش اجرا و اسمبل نیست و صد البته سهم بیشتر آن قبل از تولید است . در نگرش کسب و کار نوین ، کسب و کارها دیوار ندارند ، مشتریان درون کسب و کار هستند ، طراحی ، تصمیم گیری و به طول کلی مشارکت به درصدها و ترکیب های مختلف کسب و کارها و حتی مدل آنرا شکل می دهند . هوشمندانه ترین مدیریت کسب و کار ، این است که ساختار کسب و کار شما را مشتریان شکل دهند ، آنها خود متعهد می شوند ، مشارکت می کنند ، حمایت می کنند و همه اینها احساس تعلقی است که مدل کسب و کار ما ایجاد کرده است . مهران محمدی