جستجو برای مشاوره مدیریت چیست؟:
حوزه های مشاوره مدیریت
چگونه مشاور مدیریت شویم
شرح وظایف مشاور مدیریت
شرح وظایف مشاور اجرایی
شرح وظایف مشاور مدیر عامل
رزومه شرکت مشاوره مدیریت
شرح خدمات مشاور مدیریت
وظایف مشاور اقتصادی
« مهران محمدی »
. مهران محمدی در تجارت اجتماعی .
. Mehran Mohammadi .
»_
از سهم درآمد دولتی بگریزیم ؟
غالب کسب و کارهای متوسط و بزرگ بخشی از درآمد هایشان را از جانب سازمانها و شرکت ها و در واقع مشتریان غیر خصوصی (دولتی ، شبه دولتی ، خصولتی و ... ) بدست می آورند ، اما پارادایم درآمد دولتی تغییر کرده است ، شاید به عقیده برخی دوستان ، این بخش درآمد وقتی وجود دارد پس باید از آن بهره برد ، تا حدودی موافقم اما یک شرط را در نظر می گیرم .
اگر تا پایان شهریور آماده جدا شدن از آنها باشید و جایگزین هایی برای درآمد غیر خصوصی پیدا کرده اید .
بله ، پارادایم تغییر کرده و شما باید این اتصال را قطع کنید و آن هم به دلیل اینکه دو شکل از تاخیر شما را تهدید می کند :
اولی تاخیر در پرداخت و دومی تاخیر در اطلاع رسانی !
باید بپذیریم که بخش های غیر خصوصی این دو تاخیر را در ساختار خود دارند ، این تاخیر ها اولی به ضعیف شدن شما می انجامد و دومی که خطرناک تر است ، فرصتی برای هماهنگ شدن به شما نمی دهد .
تاخیر در پرداخت ها چون جریان نقدینگی کوتاه مدت شما را هدف قرار داده موجب ضعیف شدن شما در بلند مدت خواهد شد و دومی با توجه به اینکه نیاز دارید با شرایط جدید هماهنگ شوید تا از بین نروید ، چون به این درآمد و فعالیت وابسته هستید ، موجب می شود که تغییر در تقاضای ایشان و یا حذف شما بخاطر اولویت پایین نیازمندی هایشان موجب شود که دچار بحرانی شوید که فرصت کمی برای رفع آن خواهید داشت .
قصه کسب و کارهایی که نیازهای استراتژیک و مهم و با اولویت بالا را تامین می کنند جداست ، البته آنها هم در بلند مدت از معوقات آسیب خواهند دید .
مهران محمدی
»_اعتماد سازی شاید سخت ترین بخش فرآیند بزرگ کسب و کار است .
اما واقعا مخاطبان و مشتریان چرا سخت اعتماد می کنند ؟
اگر خودمان را در شرایط مشتری قرار دهیم ، اینکه قرار است هزینه یا منابعی را درگیر کنیم و یک محصول یا خدمت را دریافت کنیم ، آنگاه اعتماد به شخص یا مجموعه ای که منافعی هم می برد نیازمند بررسی و شرط و شروط هایی است .
وقتی حس کنیم که ممکن است آن شخص یا مجموعه یک نفع با درصد بالا داشته باشد و ما ممکن است حتی ضرر هم کنیم حساسیت بیشتر شود .
این نگرش و نگاه در مشتری به نظر من اصلا اغراق نیست ، حتی در خرید ها و ارتباطات بعد از یک خرید موفق !
اما چه می توان کرد که اعتماد ایشان مستحکم شود ؟
آیا می توان گفت اگر مشتری حس کند که منافع ما در گرو مرتفع شدن منافع اوست ، و نه آنکه صرفا خرید اتفاق بیفتد ، این اعتماد تقویت خواهد شد ؟
مهران محمدی
تفاوت هایی که ممکن است ما را مغلوب کنند! مهران محمدی
تجارت مشارکت ، بازاریابی پاتوق ! مهران محمدی
قدرت و حاکمیت کسب و کار اجتماعی مهران محمدی
پاردایم وفاداری ، از ارتباط تا اتصال مهران محمدی
فرمول ها تغییر کرده اند ، بدون عرضه ، بی تقاضا ! مهران محمدی