جستجو برای بهترین مشاور کسب و کار در ایران:
هزینه مشاوره کسب و کار
اپلیکیشن مشاوره کسب و کار
تعرفه مشاوره کسب و کار
شرکت های مشاوره کسب و کار
مشاوره تلفنی کسب و کار
مشاوره رایگان کسب و کار
شرکت مشاوره کسب و کار
مشاوره کسب و کار مشهد
« مهران محمدی »
. مهران محمدی در توسعه کسب و کار .
. Mehran Mohammadi .
»_
از سهم درآمد دولتی بگریزیم ؟
غالب کسب و کارهای متوسط و بزرگ بخشی از درآمد هایشان را از جانب سازمانها و شرکت ها و در واقع مشتریان غیر خصوصی (دولتی ، شبه دولتی ، خصولتی و ... ) بدست می آورند ، اما پارادایم درآمد دولتی تغییر کرده است ، شاید به عقیده برخی دوستان ، این بخش درآمد وقتی وجود دارد پس باید از آن بهره برد ، تا حدودی موافقم اما یک شرط را در نظر می گیرم .
اگر تا پایان شهریور آماده جدا شدن از آنها باشید و جایگزین هایی برای درآمد غیر خصوصی پیدا کرده اید .
بله ، پارادایم تغییر کرده و شما باید این اتصال را قطع کنید و آن هم به دلیل اینکه دو شکل از تاخیر شما را تهدید می کند :
اولی تاخیر در پرداخت و دومی تاخیر در اطلاع رسانی !
باید بپذیریم که بخش های غیر خصوصی این دو تاخیر را در ساختار خود دارند ، این تاخیر ها اولی به ضعیف شدن شما می انجامد و دومی که خطرناک تر است ، فرصتی برای هماهنگ شدن به شما نمی دهد .
تاخیر در پرداخت ها چون جریان نقدینگی کوتاه مدت شما را هدف قرار داده موجب ضعیف شدن شما در بلند مدت خواهد شد و دومی با توجه به اینکه نیاز دارید با شرایط جدید هماهنگ شوید تا از بین نروید ، چون به این درآمد و فعالیت وابسته هستید ، موجب می شود که تغییر در تقاضای ایشان و یا حذف شما بخاطر اولویت پایین نیازمندی هایشان موجب شود که دچار بحرانی شوید که فرصت کمی برای رفع آن خواهید داشت .
قصه کسب و کارهایی که نیازهای استراتژیک و مهم و با اولویت بالا را تامین می کنند جداست ، البته آنها هم در بلند مدت از معوقات آسیب خواهند دید .
مهران محمدی
»_یکی از انگیزه های قویی که در انسانها می توان خلق کرد که مدتها آنها را درگیر خود کند ، "اجبار" است . بله ، آدمی که مجبور است کاری را برخلاف میل اش انجام دهد ، به شدت به دنبال گریز از آن است ، ولو برای یک لحظه کوتاه که حس خوشایند داشته باشد .
اگر جایی در کسب و کارتان وجود دارد که مشتری مجبور است کاری را برخلاف خواسته اش انجام دهد ، منتظر رقیبی باشید که آنرا به دلخواه مشتری انجام دهد . چرا که رقبای هوشمند آنچه دیگران عرضه نمی کنند را برای رقابت عرضه می کنند .
در حوزه شناختی و رفتاری ، دو نوع انگیزه را می توان متصور بود
منفی و مثبت ، گاهی شما بر حسب سیاست و استراتژی خود درآمد خود را منوط به نیاز و اجبار مشتری قرار می دهید و گاه هوشمندانه آنرا بر انگیزه لذت پایه ریزی می کنید .
قطعا اولی سست تر و ریسک پذیر تر است .
مهران محمدی
تفاوت هایی که ممکن است ما را مغلوب کنند! مهران محمدی
تجارت مشارکت ، بازاریابی پاتوق ! مهران محمدی
قدرت و حاکمیت کسب و کار اجتماعی مهران محمدی
پاردایم وفاداری ، از ارتباط تا اتصال مهران محمدی
فرمول ها تغییر کرده اند ، بدون عرضه ، بی تقاضا ! مهران محمدی