تجارت اجتماعی و اصول سازنده - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
کسب و کار یا سازمانی را در نظر بگیرید که تصمیم گیرندگان ، حمایت کنندگان ، حتی شاید تولید کنندگان ، تبلیغ کنندگان اش خود مشتریان و مخاطبان یا کارمندان هستند و این حضور پررنگ یک رشد سریع و قدرتمند را خلق می کند ، یک جامعه بزرگ و متحد و یکسان که قرار است تجارت و کسب و کار را هم انجام بدهند .
صحبت از تجارت اجتماعی در واقع پذیرش این واقعیت است که پاردایم کسب و کار و تجارت تغییر کرده است ، تجارت و تجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
پاردایم وفاداری ، از ارتباط تا اتصال - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
در کسب و کار اگر بخواهید "ارتباط" ایجاد کنید ، هزینه زیادی را متحمل خواهید شد تا وقتی که بخواهید "اتصال" ایجاد کنید .
ارتباط تکه هایی از یک بازه بزرگ به نام اتصال است ، مشتری یا مخاطب شما از کانال های زیادی همیشه به بازار متصل است اما فقط گهگاهی با شما ارتباط ایجاد می کند و شاید اشتباه باشد که وفاداری را در عصر امروز بر اساس تعداد ارتباط بسنجیم !
از منظر تجارت و کسب و کار ، پارادایم ارتباط باتجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
عادت های کوچک و وابستگی های قوی - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
امروزه شاهد افزایش سرعت در تمام بخش های زندگی انسان هستیم ، از مصرف تا ارتباطات ، در واقع تمرکز در یک بازه زمانی برای تفکر و تصمیم و انتخاب جای خود را به توجه یا بهتر بگویم خرده توجه و عبوری سریع از تفکر و تصمیم و یک انتخاب پیشنهاد شده و شفاف داده است .
در واقع در تغییر پارادایم کسب و کارها ، بجای آنکه قبل از خرید را فراهم و تامین کنند و تفکر و انتخاب را به مشتری و مخاطب بسپارند ، حتی تفکر و تتجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
سوالهایی که پرسیده می شود و اطلاعاتی که پاسخ می دهند ! - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
یکی از مهمترین آیتم هایی که در تدوین استراتژی ها و یا تصمیم گیری مهم و راهگشا است ، درک و شناخت وضعیت فعلی است ، وضعیتی که به شما دو نکته مهم را یادآور می شود : اولی اینکه چه مسیری را طی کرده اید و دوم اینکه چه راهی را باید طی کنیم ؟ عملا اگر به اصول تدوین استراتژی ها و برنامه ریزی رجوع کنیم ، این دو مسیر عملا دانش بسیاری را در خود دارد .
به عنوان مثال وقتی سوالات ذیل را در مورد کسب و کار خود تجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
کلونی نادانی ، تکثیر نادانی و توهم دانایی ! - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
7 دقیقه
به لطف شبکه های اجتماعی ، در جنبه رسانه های موثر شاهد ظهور نوابغ و پدران علوم مختلف رفتاری و کسب و کار
هستیم . وقتی نگرش مک لوهان فقید را در این زمینه به یاد می آوریم که "پیام خود رسانه است " در می یابیم که وقتی رسانه
های موثری چون شبکه های اجتماعی ظهور کرده اند عملا پروسه انتخاب و تحلیل کمرنگ شده است ،چرا که عملا رسانه
نقش پیام را به خوبی بازی کرده است و تاثیر محتوا وام دار تاثیر رساتجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
زبان مادری،ارتباطات فردی و کسب و کار - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
7 دقیقه
شما به چه زبانی فکر می کنید ؟ اگر زبان مادری شما غیر از فارسی است ، حتما هنگام فکر کردن غالب کلمات یا حتی همه جملات به زبان مادری شما خواهد بود . اما آیا این خصوصیت انسان می تواند در ارتباطات تاثیر گذار باشد ؟
در دوران دانشگاه ، دوست عزیزی داشتم که قبل از امتحانات یکبار جزوه یا کتاب را به زبان مادری خود می نوشت ، و منبع مطالعه اش جزوه به زبان مادری اش بود . در آن موقع برای من خنده دار بود که چتجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
پاتوق و سرمایه اجتماعی - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
یکی از منابع مهمی که بسیار ارزشمند است و کسب و کارها در عصر نوین عملا وابسته به آن هستند چه در حوزه حفظ منابع دیگر و بقای کسب و کار و چه در حوزه توسعه و رشد خود ، اطلاعات و دانش خلق شده از این اطلاعات است .
این اطلاعات عملا در یک کسب و کار و بازار یا اکو سیستمی که در آن زنده است ، جاری است ، میزان بهره برداری ، حفظ ، تحلیل و پردازش آن که منجر به خلق دانش می شود بسته به هوشمندی صاحبان و مدیرانتجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
قدرت و حاکمیت کسب و کار اجتماعی - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
این مقدمه را در ذهن نگاه دارید:آیا ارتباط و داشتن ارتباطات بسیار مفید است ؟
سوال مبهم نیست، ارتباط های موثر یا ارتباطات بی ثمر هر دو در کلام ارتباط نامیده می شوند و در مفهوم هر دو
تجربه هستند و ما چیزهایی از آنها یاد می گیریم و در نگرش سود و زیان ، ما در اولی ممکن است کسب سود کنیم و در
دومی ممکن است چیزی بدست نیاوریم !
اگر بخواهیم به آینده کسب و کارها نگاه کنیم ، شاید بتوان مدعی بودتجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
نوآوری و نگرش اقتصاد رفتاری - بخش اول - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
سالها گذشت و تحقیقات فراوانی صورت گرفت تا علوم رفتاری توانست اثبات کند که جنبه های ساختاری رفتار انسان می تواند بر تصمیم ها و اراده مالی او فارغ از جنبه سود و زیان قابل محاسبه در اقتصاد تاثیر بگذارد . استفاده گسترده در تحلیل های بازار و بها دادن به رفتار و تاثیر رفتار جمعی بر انسانها به لطف علوم رفتاری در واقع در عصر امروز یک اصل بدیهی در تحلیل های مالی محسوب می شود . ورود علوم رفتاری به حوزه اقتصتجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
تعامل و ارتباط یا واکنش ! - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
4 دقیقه
یکی از جملاتی که همیشه در ذهنم تلنگر می زند در فیلم x-machina است که ابداع کننده یک هوش مصنوعی به کسی که برای آزمودن روبات دست ساز او استخدام شده است می گوید:"کسانی که موتورهای جستجو را نوشته اند به دنبال این هستند که ببینند مردم به چه فکر می کنند اما من به دنبال آن هستم که ببینم نحوه تصمیم گیری و چگونگی شکل گیری تفکر آنها به چه نحوی است"!
شاید اگر بخواهم تفاوت دو سطح مخاطب (مشتری) را بگویم باتجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب