اقتصاد از کلاسیک تا رفتاری! - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
اولین باری که با حوزه اقتصاد رفتاری آشنا شدم ، زمانی بود که برای پروژه ای در حوزه تحول یک مجموعه در مورد خطاناپذیری تحقیق می کردم و مطلبی در حوزه تصمیم گیری در مقاله ای خواندم که اشاره ای به دو تحقیق کرده بود که یکی توسط دانیل کانمن و دیگری توسط ریچارد تیلر انجام شده بود و برحسب عادتی همیشگی در من ، نام های اشخاص وعناوین کتابهایی که در گفتگو ها یا سخترانی ها و در کلاسهای درس می شنیدم یادداشت می کتجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
مرا بپذیر ، زندگی اجتماعی انسان ! - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
4 دقیقه
چقدر در دوران مدرسه سعی کردید در گروههای دوستی باشید یا گروه دوستی خود را بسازید ؟ در محل کار جدید ، دانشگاه ، انجمن ها و ... همه و همه جایگاهها و وضعیت هایی بودند که ما تلاش کردیم در انها خودمان را وفق بدهیم و شبیه آنها بشویم یا نظراتمان را در آن القا کنیم . محبوب باشیم و مطلوب ! میزان و نحوه اجرایش گاه خودآگاه و گاه ناخوداگاه بوده . گاه با شدت و گاه با تامل و ظریف !
وقتی هرم نیازهای انسانی ماتجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
تعامل و ارتباط یا واکنش ! - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
4 دقیقه
یکی از جملاتی که همیشه در ذهنم تلنگر می زند در فیلم x-machina است که ابداع کننده یک هوش مصنوعی به کسی که برای آزمودن روبات دست ساز او استخدام شده است می گوید:"کسانی که موتورهای جستجو را نوشته اند به دنبال این هستند که ببینند مردم به چه فکر می کنند اما من به دنبال آن هستم که ببینم نحوه تصمیم گیری و چگونگی شکل گیری تفکر آنها به چه نحوی است"!
شاید اگر بخواهم تفاوت دو سطح مخاطب (مشتری) را بگویم باتجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
مشارکت یا اشتراک گذاری اطلاعات – بخش اول - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
6 دقیقه
حدود دو سال پیش بود ، در جستجوی اطلاعات یکی از مشتریانم بودم که با یک فایل در اینترنت برخورد کردم که اطلاعات مشتری من به همراه حدود چند هزار نفر دیگر درون آن ، آدرس را دنبال کردم ، بله ، این فایل خروجی یک داشبورد مدیریتی یک شرکت خودروسازی بود ، و این فایل لیست مشتریانی بود که به نمایندگی ها مراجعه کرده بودند ، نام و شماره های تماس ، نوع خودرو و شماره های شناسایی خودرو و مشکلات و ... ، این تنها یک تجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
پاتوق و سرمایه اجتماعی - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
یکی از منابع مهمی که بسیار ارزشمند است و کسب و کارها در عصر نوین عملا وابسته به آن هستند چه در حوزه حفظ منابع دیگر و بقای کسب و کار و چه در حوزه توسعه و رشد خود ، اطلاعات و دانش خلق شده از این اطلاعات است .
این اطلاعات عملا در یک کسب و کار و بازار یا اکو سیستمی که در آن زنده است ، جاری است ، میزان بهره برداری ، حفظ ، تحلیل و پردازش آن که منجر به خلق دانش می شود بسته به هوشمندی صاحبان و مدیرانتجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
کار گروهی و تیم سازی شکست خورده – نگرش - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
6 دقیقه
بعد از آنکه
جنبه های ترکیب تیم را با هم مرور کردیم
تلاش داریم که کمی با شخصیت تیم نیز آشنا شویم ، چراکه در جزئیات یک تیم به افراد می رسیم و سینرژی نگرش تک تک افراد ساختاری نگرشی و رفتاری تیم را شکل می دهد . در ادامه سه آیتم دیگر را از مدل فرهنگی و ساختاری رفتاری جوامع را با نگاه تیمی بررسی می کنیم .
یکی از آیتمها ، مردخویی یا زن باوری است ، ترجیح می دهم از این دو واژه به عنوان دو متجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
پاردایم وفاداری ، از ارتباط تا اتصال - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
در کسب و کار اگر بخواهید "ارتباط" ایجاد کنید ، هزینه زیادی را متحمل خواهید شد تا وقتی که بخواهید "اتصال" ایجاد کنید .
ارتباط تکه هایی از یک بازه بزرگ به نام اتصال است ، مشتری یا مخاطب شما از کانال های زیادی همیشه به بازار متصل است اما فقط گهگاهی با شما ارتباط ایجاد می کند و شاید اشتباه باشد که وفاداری را در عصر امروز بر اساس تعداد ارتباط بسنجیم !
از منظر تجارت و کسب و کار ، پارادایم ارتباط باتجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
انسانهای پیش بینی پذیر ، محبوبترین فعالیت همزمان در رفتار اجتماعی ! - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
اگر بخواهیم فعالیتهای روزمره افراد را رصد کنیم و بخواهیم بدانیم کدام رفتار بیشتر از همه با این فعالیتها همراه است در انسان امروز چک کردن گوشی تلفن همراه شاید بعد از نفس کشیدن باشد .
این رفتار مختص به کشور یا قاره خاصی نیست ، این رفتار دیگر یک رفتار بشری شده است که به نظر می رسد دیگر به یک رفتار عادی تبدیل شده است و اگر به صورت ژنتیکی بررسی شود به جرات می توانم بگویم در حافظه ژنتیکی بشر جای گرفتجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
فلج تصمیم گیری و فیزیوتراپی مشتریان-درمان - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
7 دقیقه
امن ترین راهکار برای مراقب مخاطبان و مشتریان از فلج تصمیم گیری این است که اجازه ندهید آنها از مرز آسایش عبور کنند، مرز آسایش همان جایی است که احساس خطر افزایش می یابد و عاقلانه ترین کار از نظر فرد ایستادن و کاری نکردن است .
در یادداشت قبل در مورد
تشخیص مواردی که به فلج تصمیم گیری
می انجامد صحبت کردیم و دراین یادداشت به راهکارهایی برای جلوگیری از آن صحبت خواهیم کرد .
نگرش هایی که متجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب
تجربه شخصی مخاطب در تجارت اجتماعی - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
اولین آجر از بنای کسب و کار در پلتفرم تجارت اجتماعی ، خود مشتری است ، فارغ از اینکه در جامعه مخاطبان یا مشتریان حضور دارد . اینکه به شکلی فردی و اختصاصی چه چیزی برای عرضه به او داریم ؟
یک ارتباط براساس رفتارها و تاثیراتی که روی تصمیم و انتخاب او گذاشته شده است ، تاثیراتی که ممکن است از نگرش او ، یا رفتار جامعه یا ساختار ما شکل گرفته اند و تقویت شده اند .
در واقع از منظر تجارت اجتماعی براتجارت اجتماعی - تجارت - کسب و کار - شبکه اجتماعی - کسب و کار اجتماعی... ادامه مطلب