چرا باید مدل کسب و کار خودمان را بدانیم ؟ - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
6 دقیقه
در مدل های کسب وکار که بر حسب رابطه دو سوی یک کسب و کار تعریف می شود ، مدل های مختلفی وجود دارد ، بر حسب نوع رابطه شکل و قواعد و روال کسب و کار تغییر می کند .
اما آیا مهم است که مدل کسب و کار ما از کدام گزینه پیروی می کند ؟
در این سالها ، کسب و کارهای زیادی را بر حسب روابط مختلفی که با ایشان داشته ام بررسی کرده ام و گاه دیده ایم که روش و روالی یا رفتاری را در پیش می گیرند که از پایه شاید مغایرمشاوره بازاریابی - بازاریابی و فروش - بازار - بازارسازی - بازاریابی ... ادامه مطلب
بحردرکوزه،هوش تجاری در کسب و کارهای کوچک - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
6 دقیقه
هوشمندی وقتی است که تصمیم خوبی بگیریم ، اما خرد زمانی است که ما تصمیم درست بگیریم و درست تصمیم گرفتن را تکرار کنیم !
در یک ماه یا یک سال ، اطلاعات زیادی درون کسب و کار شما تولید می شود ، اطلاعاتی که تولید شدن آن اجتناب ناپذیر است اما بهره برداری از آن عملا یک فعالیت و یک اکشن هوشمندانه محسوب می شود . که صد البته جمع آوری اطلاعات پیش نیاز اصلی و مهم این موضوع است .
هوش تجاری اغلب به عنوامشاوره بازاریابی - بازاریابی و فروش - بازار - بازارسازی - بازاریابی ... ادامه مطلب
از برف بر باند فرودگاه تا تجارت جهانی : - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
4 دقیقه
به بهانه بارش برف و اعتراض مسافران خارجی در فرودگاه امام خمینی
مدتهاست یکی از دغدغه های من حوزه تجارت جهانی و نقش و سهم کشورمان در این بخش است .
در مقایسه با کشورهای خاورمیانه و آسیای میانه میزان پتانسیل و فعالیت بسیار ناچیز و غیر موثر است .
هدف بسیار ساده و تعریف شده است ، از آن جهت که یک کشور از عهده انجام کل آن برنخواهد آمد لذا آنرا به اشتراک می گذارند تا با سینرژی فعالیتها به اهدافمشاوره بازاریابی - بازاریابی و فروش - بازار - بازارسازی - بازاریابی ... ادامه مطلب
کسب و کارها سبک تر و چابک تر ، صفحه دوم پارادایم تحول - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
به لطف بحران کرونا ، کسب و کار ها تجربه خاصی از دورکاری و تطبیق با شرایط را درک کردند . تجربه ای که پر از فرصت هایی از جنس زمان است و شامل تامل و ساختن از ابتدای آنچه به آن عادت داشتیم نیز می شود.
محدودیت ها و قوانین جدید ، سریعتر از آنچه فکر می کردیم ما را مجبور به تغییر کردند . تغییری که شاید زمانی در مقام توسعه و آینده نگری بود ، حالا تبدیل به یک ضرورت شده است .
کسب و کار ها مجبور به کوچکمشاوره بازاریابی - بازاریابی و فروش - بازار - بازارسازی - بازاریابی ... ادامه مطلب
روزنامه کسب و کار - گردشگری به روایت تجارت جهانی - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
مشاهده صفحه روزنامه
بر اساس پیش بینی های سازمان جهانی گردشگری، تعداد گردشگران خارجی تا سال ۲۰۲۰ به بیش از ۶/۱ میلیارد نفر خواهد رسید که از این میزان ۳۷۸ میلیون سفر بین منطقه ای و به سمت مقاصد دوردست انجام خواهد شد. در عین حال حدود ۲/۱ میلیارد سفر در داخل مناطق مشخص شده (اروپا، خاورمیانه و جنوب آسیا، آفریقا، شرق آسیاو اقیانوسیه و آمریکا) صورت خواهد پذیرفت. این سازمان همچنین پیش بینی می کند که تا مشاوره بازاریابی - بازاریابی و فروش - بازار - بازارسازی - بازاریابی ... ادامه مطلب
وفاداری در حال مرگ است ! - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
4 دقیقه
به زعم من وفاداری به معنای گذشته در عصر امروز ما و در تمام ارکان زندگی ما در حال مرگ است . شاید در نگاه اول مفهوم دردناک و آزار دهنده ای باشد . یکی از خصلت های تحسین شده ی هر فردی وفاداری اوست .
اما باید پذیرفت که این خصلت خوب در قرن ها و اعصار گذشته در فرهنگ ها و دیکشنری ها و لغت نامه ها آنچنان که باید دگرگون نشده است .
شاید هم این دگرگونی به دو نوع می توان معنا کرد . اولی به این معنا کهمشاوره بازاریابی - بازاریابی و فروش - بازار - بازارسازی - بازاریابی ... ادامه مطلب
پارادایم جدید کسب و کار ، تجارت توجه - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
6 دقیقه
25 درصد از کل هزینه تبلیغات جهان به گوگل و فیسبوک می رسد
بر اساس اطلاعاتی در سالهای گذشته از مرکز اطلاعات فنی ایران ، صدا و سیما با 34.4 درصد بیشترین سهم را در بین ابزارهاى تبلیغى موثر بررویکرد مصرف کنندگان ایرانى در هنگام خرید کالا و خدمات داشته است. خانواده، دوستان و آشنایان با اختلاف اندک یعنى 34 درصد از این لحاظ در رتبه دوم قرار گرفته و مطبوعات نیز با تنها 10.2 درصد رده سوم را به خود اختصاص دمشاوره بازاریابی - بازاریابی و فروش - بازار - بازارسازی - بازاریابی ... ادامه مطلب
هر بازی قانونی دارد ، حتی یک کسب و کار! - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
6 دقیقه
در مواجه با کسب و کارها ، همیشه تنش هایی مثل مشتریان نا اگاه ، روالهای غیر موثر ارتباط با مشتری ، هزینه بالای حفظ مشتری و هزینه های آگاه کردن مشتری و ایجاد شناخت متقابل را دیده ام . تنش هایی که عملا بخشی از سرمایه و منابع یک کسب و کار را درگیر می کند .
نکته ای که وجود دارد ، عدم تطابق روال های کاری یک کسب و کار با روال های ارتباطی و جریانی است که مشتری تمایل دارد آن جریان را پی گیرد و جلو رود مشاوره بازاریابی - بازاریابی و فروش - بازار - بازارسازی - بازاریابی ... ادامه مطلب
پاتوق و سرمایه اجتماعی - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
یکی از منابع مهمی که بسیار ارزشمند است و کسب و کارها در عصر نوین عملا وابسته به آن هستند چه در حوزه حفظ منابع دیگر و بقای کسب و کار و چه در حوزه توسعه و رشد خود ، اطلاعات و دانش خلق شده از این اطلاعات است .
این اطلاعات عملا در یک کسب و کار و بازار یا اکو سیستمی که در آن زنده است ، جاری است ، میزان بهره برداری ، حفظ ، تحلیل و پردازش آن که منجر به خلق دانش می شود بسته به هوشمندی صاحبان و مدیرانمشاوره بازاریابی - بازاریابی و فروش - بازار - بازارسازی - بازاریابی ... ادامه مطلب
آیا مشاوره مدیریت برای کسب و کار واقعا لازم است ؟ - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
8 دقیقه
تصمیم یک سازمان یا کسب و کار برای حضور مشاور مدیریت در سازمان یا استفاده از خدمات مجموعه های مشاوره مدیریت در واقع یک تصمیم مهم است و اینکه چگونه این خدمات و تخصص وارد سازمان شود و گستره تاثیر آن چقدر باشد یکی از مهمترین مواردی است که مدیریت سازمان باید درباره آن تصمیم گیری کند .
سعی دارم در این یادداشت چهار جنبه مهم این تصمیم را با هم مرور کنیم :
آیا واقعا استفاده از مشاور مدیریت ضرورتمشاوره بازاریابی - بازاریابی و فروش - بازار - بازارسازی - بازاریابی ... ادامه مطلب