چرا تحلیل ها و تحقیقات بازار اشتباه می شوند؟ - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
تمام جوانب کار را سنجیده اید و اطلاعات را در هر زمینه ای بدست آورده اید ! اما وقتی به مرحله اجرا می رسیم ، نتایج کمتر از هدف های در نظر گرفته است .
واکنش های بازار دیگر مثل قبل نیست ، گویی اطلاعات شما برای بازار و کسب و کار دیگری جمع آوری شده است و ممکن است به جایی برسید که به جریان قبلی و حتی سنتی خود باز گردید ، چرا که حداقل منابع و انرژی کمتری صرف می کنید و حداقل می دانید چه مقدار قرار است آموزش - آموزشی - دوره آموزشی - آموزش مدیریت - آموزش بازاریابی - آموزش کسب و کار... ادامه مطلب
داینامیک سیستم ها و رکود کسب و کار – بخش اول - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
دوره رکود ، روزها و ماههایی که ما گاهی در آن هستیم ، گاه بلند مدت و گاه کوتاه مدت ، کاهش رونق بازار و در نتیجه فشارهایی که متحمل می شویم ، حجم تولید و تجارت کاهش می یابد مخصوصاً در مورد کالاهای با دوره مصرف بلند ، گاهی برخی از آنها حجم تولیدی کمتر از حجم مصرف و نیاز را نیز تجربه می کنند. هزینه های بالا به سبب افزایش قیمت ها و کاهش درآمد ها منجر به تصمیم برای کاهش هزینه ها و در ابتدای امر تعدیل آموزش - آموزشی - دوره آموزشی - آموزش مدیریت - آموزش بازاریابی - آموزش کسب و کار... ادامه مطلب
اقتصاد از کلاسیک تا رفتاری! - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
اولین باری که با حوزه اقتصاد رفتاری آشنا شدم ، زمانی بود که برای پروژه ای در حوزه تحول یک مجموعه در مورد خطاناپذیری تحقیق می کردم و مطلبی در حوزه تصمیم گیری در مقاله ای خواندم که اشاره ای به دو تحقیق کرده بود که یکی توسط دانیل کانمن و دیگری توسط ریچارد تیلر انجام شده بود و برحسب عادتی همیشگی در من ، نام های اشخاص وعناوین کتابهایی که در گفتگو ها یا سخترانی ها و در کلاسهای درس می شنیدم یادداشت می کآموزش - آموزشی - دوره آموزشی - آموزش مدیریت - آموزش بازاریابی - آموزش کسب و کار... ادامه مطلب
حاشیه های غیر مستقیم اما اثر گذار : - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
6 دقیقه
آدمهایی که به اصفهان سفر می کنند بیلبورد های اتوبان قم را می بینند !
آدمهایی که اهل سفر های تفریحی هستند حتما از فرودگاههای ترکیه و تایلند گذر خواهند داشت !
آدمهایی که در مطب دکتر ، آرایشگاها هستند حداقل 10 الی 30 دقیقه فرصت دارند فکر کنند و بخوانند !
غالب پسران نوجوان می توانند پدرانشان را ترغیب به هیجان و ورزش کنند !
غالب دختران جوان ، مادرانی دارند که از نظر انها باید پوست و موی بهتری داشتهآموزش - آموزشی - دوره آموزشی - آموزش مدیریت - آموزش بازاریابی - آموزش کسب و کار... ادامه مطلب
تجارت مشارکت ، بازاریابی پاتوق ! - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
در مکاتب بازاریابی ، هدف و نتیجه ، شکل دهی بازار و جذب مشتریان با هدف خرید است و در راستای این هدف ، مدیریت ارتباط با مشتری ، تبلیغات و دیگر ارکان مرتبط با مشتری در خدمت بازاریابی هستند تا مشتری را جذب ، وفادار و حفظ کند !
اما مسائلی چون مقاومت مشتریان در برابر تبلیغات ، هوشمندی افراد جامعه در کشف بازی پشت استراتژی های بازارایابی و پذیریش راهکارهای بازاریابی و کاهش خلاقیت کسب و کارها برای ارائآموزش - آموزشی - دوره آموزشی - آموزش مدیریت - آموزش بازاریابی - آموزش کسب و کار... ادامه مطلب
مخالفان تغییر ، بلند نظران و بزرگان ! - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
7 دقیقه
وقتی به عنوان یک فرد بیرونی داخل مجموعه ای به عنوان مشاور می شوم و برای شروع کار جلساتی با مدیران بالادستی مجموعه ها تشکیل می دهیم ، در ابتدای کار گویی از مریخ برای تصرف زمین آمده ای .
مخالفت ها و بی تفاوتی هایی که بیشتر از موافقت ها هستند رخ می دهد ، اما نکته ای که وجود دارد ، این است که ایشان خیرخواه و حسن نیت نسبت به مجموعه خود دارند و من نیز همینطور ! اما این میان میل به تغییر به شیوه خود آموزش - آموزشی - دوره آموزشی - آموزش مدیریت - آموزش بازاریابی - آموزش کسب و کار... ادامه مطلب
چشمی به نام نظارت - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
این یادداشت را با یک مثال شروع می کنم ، شما یک خودرو خریداری می کنید و در طول استفاده از این خودروممکن است یک قطعه یا یک بخش دچار مشکل شود و شما را بالاجبار راهی اتوسرویس کرده ومشکل رفع می گردد ، در این پروسه علاوه بر صرف هزینه و زمان یک اتفاق دیگر هم می افتد ، شما در چک کردن ها دوره ای عملکرد آن بخش را هم در چک لیست بررسی ها قرار می دهید و در واقع حساس می شوید و حتی وقتی همان نوع ماشین را بخواهیدآموزش - آموزشی - دوره آموزشی - آموزش مدیریت - آموزش بازاریابی - آموزش کسب و کار... ادامه مطلب
از نظر تا عمل ، رفتار انتشار دانش - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
8 دقیقه
در دوره ای زندگی می کنیم که به لطف رشد و توسعه دانش و فناوری ، حجم عظیمی از اطلاعات و دانش در سطوح مختلف آن ، از کانالها و رسانه های مختلف ، بدون محدودیت مکان و زمان به ما می رسد و در واقع ما انسانهایی هستیم که در دانشی که خودمان تولید کرده ایم غرق شده ایم .
اگر این اقیانوس دانش با توصیفات فوق در اختیار پیشینیان ما بود آیا اکنون دنیای بهتری داشتیم ؟ آیا انسان نوعی ، لذتی که از کسب و به تسخیرآموزش - آموزشی - دوره آموزشی - آموزش مدیریت - آموزش بازاریابی - آموزش کسب و کار... ادامه مطلب
مستند سازی در تجارت ، بنویسیم ،تا بخوانیم - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
10 دقیقه
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وقتی به یک رویداد یا خبر و یا مشکل بر می خورید سعی می کنید رویدادهای مرتبط را از نظر زمانی از کمی گذشته تا کنون بررسی و مرور کنید تا جریان و دلایل اتفاقات برایتان ملموس تر بشود .
این نوع روش وقتی در کسب وکارتان اتفاق می افتد قاعدتا به دلیل فشار روانی مسئله سعی بر حل و نه بررسی دلایل خواهید داشت که منطقی و سریعترین راه حل مسئله است .
همواره مشکلات و آموزش - آموزشی - دوره آموزشی - آموزش مدیریت - آموزش بازاریابی - آموزش کسب و کار... ادامه مطلب
تفاوت هایی که ممکن است ما را مغلوب کنند! - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
7 دقیقه
وقتی نظرات و رتبه دهی ها به کالایی را در فروشگاهی اینترنتی یا کامنت ها و نظرات را در صفحه ای از شبکه های اجتماعی بررسی می کنیم ، تفاوت ها و گاه تناقض هایی را در آنها می بینیم که نتیجه گیری و گاه تصمیم گیری را برای ما سخت تر می کند .
این تفاوت ها و گاه تناقض ها در همه چیز وجود دارد ، در نگاه مخاطبان و مشتریان یک کسب و کار به یک بیلبورد یا تیزر تبلیغاتی ، یا شنیدن مکالمه بخش ارتباط با مشتریان آنآموزش - آموزشی - دوره آموزشی - آموزش مدیریت - آموزش بازاریابی - آموزش کسب و کار... ادامه مطلب