برای مدیریت چقدر اماده ایم؟ - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
در ابتدا در مورد دو مورد صحبت کنیم :
کار آفرینی واقعی : کارآفرینی به نظر من یک روحیه یا یک شخصیت فردی است ، روحیه تولید و خلق کردن ، روحیه ایجاد یک پروسه خلق یک کالا یا خدمت جدید است . شاید در سالهای اخیر به دلیل اینکه دوستان صرفا دارای منبع مالی بدون پشتوانه فعالیت و گاه با فعالیت پس اندازی و یا صرف داشتن یک ایده خود را صاحب یک کسب و کار و به مرور کارآفرین دانسته اند ، معنای واقعی کار آفرینی دتوسعه کسب و کار - مشاوره توسعه کسب و کار - مدیریت توسعه کسب و کار... ادامه مطلب
زبان مادری،ارتباطات فردی و کسب و کار - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
7 دقیقه
شما به چه زبانی فکر می کنید ؟ اگر زبان مادری شما غیر از فارسی است ، حتما هنگام فکر کردن غالب کلمات یا حتی همه جملات به زبان مادری شما خواهد بود . اما آیا این خصوصیت انسان می تواند در ارتباطات تاثیر گذار باشد ؟
در دوران دانشگاه ، دوست عزیزی داشتم که قبل از امتحانات یکبار جزوه یا کتاب را به زبان مادری خود می نوشت ، و منبع مطالعه اش جزوه به زبان مادری اش بود . در آن موقع برای من خنده دار بود که چتوسعه کسب و کار - مشاوره توسعه کسب و کار - مدیریت توسعه کسب و کار... ادامه مطلب
تفکر جمعی ، خردی که نقص دارد - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
3 دقیقه
همیشه در هر جمعی ، با تجربه ها و سطوح بالای سلسله مراتب یک جامعه برای تصمیم گیری و یا حل مشکلات جمع شده و از خرد جمعی سود می برند .
سه نکته قابل توجه و مهم در این تجمیع نظرات و افکار وجود دارد :
اول اینکه ، آیا نظرات موافق وقتی فقط بر اساس اکثریت نگرش ها انتخاب شده اند تضمینی برای درست بودن آنهاست یا فقط چون نگرش های موافق و نه درست زیاد هستند یا بگذارید بهتر و بی پرواتر بگویم ، چون نظرات غتوسعه کسب و کار - مشاوره توسعه کسب و کار - مدیریت توسعه کسب و کار... ادامه مطلب
فرمول ها تغییر کرده اند ، بدون عرضه ، بی تقاضا ! - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
شاید پذیرفتن این موضوع که عرضه و تقاضا دیگر فرمول اصلی تجارت و اقتصاد نیست سخت باشد . اما انسانها با توسعه خود و پیگیری رویاهای خود پارادایم را تغییر داده اند .
از عصر عرضه انحصاری فورد تا کنون پاردایم های مختلفی را در حوزه اقتصاد و تجارت دیده ایم ، شاید دانش اقتصاد به سختی مقاومت کرده باشد اما باید بپذیریم که آن هم تسلیم انسان بودن ما شد .
وقتی سه جنبه انسانی رویا پردازی ، ارتباطات و تصتوسعه کسب و کار - مشاوره توسعه کسب و کار - مدیریت توسعه کسب و کار... ادامه مطلب
پارادایم جدید کسب و کار ، تجارت توجه - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
6 دقیقه
25 درصد از کل هزینه تبلیغات جهان به گوگل و فیسبوک می رسد
بر اساس اطلاعاتی در سالهای گذشته از مرکز اطلاعات فنی ایران ، صدا و سیما با 34.4 درصد بیشترین سهم را در بین ابزارهاى تبلیغى موثر بررویکرد مصرف کنندگان ایرانى در هنگام خرید کالا و خدمات داشته است. خانواده، دوستان و آشنایان با اختلاف اندک یعنى 34 درصد از این لحاظ در رتبه دوم قرار گرفته و مطبوعات نیز با تنها 10.2 درصد رده سوم را به خود اختصاص دتوسعه کسب و کار - مشاوره توسعه کسب و کار - مدیریت توسعه کسب و کار... ادامه مطلب
کارگروهی و تیم سازی شکست خورده–ترکیب تیم - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
8 دقیقه
در ایران کار تیمی نمی توان کرد ! این نگرش دیگر تبدیل به یک ضرب المثل شده است ، البته تا حدودی صحیح هم هست ، اما حالا که کار تیمی نمی توان کرد از تیم چه استفاده ای می توان کرد ؟
توضیح بالا ، مثل این است که بگوییم وقتی من نمی توانم با ابزاری کار کنم ، آیا می توانم آنرا کنار بگذارم یا اینکه از آن استفاده دیگری ببرم ؟ شاید کمی چالش بر انگیز باشد که وقتی از چیزی به دلیلی نمی توانیم استفاده کنیم رتوسعه کسب و کار - مشاوره توسعه کسب و کار - مدیریت توسعه کسب و کار... ادامه مطلب
مخالفان تغییر ، بلند نظران و بزرگان ! - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
7 دقیقه
وقتی به عنوان یک فرد بیرونی داخل مجموعه ای به عنوان مشاور می شوم و برای شروع کار جلساتی با مدیران بالادستی مجموعه ها تشکیل می دهیم ، در ابتدای کار گویی از مریخ برای تصرف زمین آمده ای .
مخالفت ها و بی تفاوتی هایی که بیشتر از موافقت ها هستند رخ می دهد ، اما نکته ای که وجود دارد ، این است که ایشان خیرخواه و حسن نیت نسبت به مجموعه خود دارند و من نیز همینطور ! اما این میان میل به تغییر به شیوه خود توسعه کسب و کار - مشاوره توسعه کسب و کار - مدیریت توسعه کسب و کار... ادامه مطلب
نوآوری و نگرش اقتصاد رفتاری - بخش دوم - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
اقتصاد رفتاری در مسیر توسعه و نوآوری می تواند علاوه بر آماده کردن فضای ایده و تحول نوین در هر موضوعی راهکارهایی در زمینه بهینه سازی پیشنهادات ، معماری انتخاب و تصمیم برای بازار و کسب و کارها ارائه دهد .در این زمینه در یادداشت قبلی مواردی ارائه شد ، بر اساس برخی سوگیری های و خطاهای شناختی مخاطبان ممکن است تصمیماتی بگیرند که نتایج آن بهینه و توام با خطاها باشد . آنها در محدودیت های اطلاعاتی و همچنتوسعه کسب و کار - مشاوره توسعه کسب و کار - مدیریت توسعه کسب و کار... ادامه مطلب
عقلانیت محدود ، تصمیم هایی که درست نیستند! - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
5 دقیقه
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای خرید ، یا انتخاب ، به یک دو راهی رسیده اید که از سویی خواستار داشتن یا انجامش دارید اما بیشتر از این دیگر مورد یا اطلاعاتی بدست نمی آورید و با آنکه می دانید اطلاعات محدود و ناقص است و امکان شکست یا پشیمانی وجود دارد اما آن تصمیم را انتخاب و انجام می دهید .
در واقع شما اگاهانه به جای یک راه حل بهینه یک راه حل رضایتبخش را انتخاب کرده اید . بله شما در حاتوسعه کسب و کار - مشاوره توسعه کسب و کار - مدیریت توسعه کسب و کار... ادامه مطلب
مشارکت یا اشتراک گذاری اطلاعات – بخش اول - مهران محمدی
زمان تقریبی مطالعه
6 دقیقه
حدود دو سال پیش بود ، در جستجوی اطلاعات یکی از مشتریانم بودم که با یک فایل در اینترنت برخورد کردم که اطلاعات مشتری من به همراه حدود چند هزار نفر دیگر درون آن ، آدرس را دنبال کردم ، بله ، این فایل خروجی یک داشبورد مدیریتی یک شرکت خودروسازی بود ، و این فایل لیست مشتریانی بود که به نمایندگی ها مراجعه کرده بودند ، نام و شماره های تماس ، نوع خودرو و شماره های شناسایی خودرو و مشکلات و ... ، این تنها یک توسعه کسب و کار - مشاوره توسعه کسب و کار - مدیریت توسعه کسب و کار... ادامه مطلب